Web Sitenizde Mutlaka Olması Gereken 5 Unsur

Web Sitenizde Mutlaka Olması Gereken 5 Unsur

İşlek bir cadde üzerinde mağaza sahibi olmak ister miydiniz? İşte firmanıza ait kaliteli bir web sitesi olması; işlek bir cadde üzerinde mağaza sahibi olmanızla eşdeğerdir. Ve internet dünyasında bu mağazanın önünden yani web sitesi önünden milyonlarca insan geçiyor…

Milyonların kullandığı internet dünyasında, birçok firma web sitesi sahibi olduğu için bir rekabet ortamı oluşuyor. Bu rekabet ortamında ise firmalar, sundukları hizmet ya da ürünleri insanlara ulaştırabilmek için kendilerini en iyi yansıtan web sitesini yapmalılar.

Web sitesi bir firma için markalaşma adına atılmış en büyük adımdır. Aynı zamanda milyonlarca kullanıcıya ulaşarak marka bilinirliğini arttırmanın en kolay ve ekonomik yoludur. Kaliteli bir web sitesi; firmanızı markalaştırır ve müşterilerinize güven verir. Şimdi kaçınılmaz olarak her kaliteli web sitesinin içermesi gereken 5 unsurdan bahsedelim.   

 

1. Üstbilgi (Header) ve Altbilgi (Footer)

Bir nevi vitrin görevi gören ana sayfanızda mutlaka üstbilgi bölümü olmalıdır. Bu bölümde üstbilgi tasarımı kullanıcı deneyimine uygun şekilde yapılmalı ve basit tutulmalıdır. Ayrıca ana sayfada güçlü bir mesaj yer almalıdır. Web sitesine giriş yapan kullanıcılar, bu mesaj sayesinde sizin kim olduğunuzu fark eder ve sunduğunuz hizmetlerle ilgili net bilgi edinir. Bu sayede ziyaretçi, nasıl hareket etmesi gerektiğini fark eder.

Üstbilgi bölümünde web sitesinde dolaşımı sağlamak amacıyla ana menü bulunmalıdır. Menü için doğru başlıkları seçmek önemlidir, sitenizde kullanılacak en temel araç ana menüdür.

Altbilgi, bir web sitesinin tüm sayfalarında görüntülenen marka logosu ve ana menü gibi, fakat birincil önceliğe sahip olmayan, sabit ve her an ulaşılabilir bir diğer bölümüdür. Sitenizin en alt kısmında bulunan bu sabit alanda küçük bir site haritası, şirket veya iletişim bilgileri, ikincil bir menü, dış bağlantılar, sosyal medya hesapları sıkça kullanılan ve karşılaştığımız bağlantılardır.

 

2.Web Site Hakkımızda Sayfası (About Us), Kendinizi Tanıtın

Hakkımızda sayfasında firmanızın güvenilirliğini ön plana çıkarırsınız. web sitesini ziyaret eden kullanıcılara firmanızı tanıtırsınız. Bu kısımda vizyon, misyon, ekip bilgileri ve hizmetler konusunda detaylı bilgi verilir ve bu sayfa web sitesinde en çok ziyaret edilen alanlar arasında yer alır. Ziyaretçiler için sıkıcı olmayan kısa ve öz bir biyografi, şirketler için kısa bir tarihçe Hakkımızda sayfası için yeterli olacaktır.

Markaya daha organik ve gerçekçi bir kimlik kazandırmak adına bu bölümde web sitesine ekip fotoğrafları ve bilgileri, dijital medyada veya basılı medyada çıkmış yazılar ve haberler paylaşılabilecek diğer konulara örnek gösterilebilir.

 

3.Eyleme Çağrı (Call-To-Action), Bir Web Sitede Olmazsa Olmazlardan Biri

Web sitesini hazırlarken öncelikle kullanıcıların hangi adımları atması gerektiğini belirlemelisiniz. Ardından ziyaretçilerin bu adımı gerçekleştirmesi için etkili bir eylem çağrısı gerçekleştirmelisiniz. Eylem çağrısı mesajı sadece belirli bir sayfada değil, web sitesinin her sayfasında yer almalıdır. Bu sayede ziyaretçilerin tamamı bu çağrıyı fark eder.

Eyleme çağrı butonlarınızda “Şimdi Satın Al”, “Hemen Teklif Al”, “Hemen Katılın”, “Ücretsiz İndirin”, “Bedava Üye Olun” gibi cümleler olabilir.

Web sitesini hazırlarken öncelikle kullanıcıların hangi adımları atması gerektiğini belirlemelisiniz. Ardından ziyaretçilerin bu adımı gerçekleştirmesi için etkili bir eylem çağrısı gerçekleştirmelisiniz. Eylem çağrısı mesajı sadece belirli bir sayfada değil, web sitesinin her sayfasında yer almalıdır. Bu sayede ziyaretçilerin tamamı bu çağrıyı fark eder.

Eyleme çağrı butonlarınızda “Şimdi Satın Al”, “Hemen Teklif Al”, “Hemen Katılın”, “Ücretsiz İndirin”, “Bedava Üye Olun” gibi cümleler olabilir.

 

4.İletişim ve Lokasyon Bilgileri

İdeal bir web sitesinde firmanızın iletişim bilgilerinin yer aldığı sayfa mutlaka olmalıdır. Sitede bu tür bilgilerin yer alması çok önemlidir, çünkü bu tarz bilgiler firmanın kullanıcılar tarafından güvenilir bulunmasını sağlar. Özellikle ziyaretçilerin firmayı rahat bulabilmesi için web sitesinde lokasyon bilgilerinin de yer alması gerekir. Hatta bu noktada Google Maps’ten destek alınması da faydalı olur.

 

5. Web Site'de Aktif Bir Blog Bölümü

Web sitenizin güçlü olması için hizmetlerinizle ilgili bir blog eklemeniz yararlı olur. Bu bölüm sayesinde ziyaretçi sayınız artar ve online itibarınız iyileşir. Burada yer alan içerikleri SEO uyumlu hale getirirseniz, arama motoru sonuçlarında firmanızın üst sıralarda yer almasını sağlarsınız. Güçlü bir hosting alt yapısı ve internet bağlantısı ile web siteniz müşterilerinizin tercih ettiği bir yer olacaktır.