Bu 8 sosyal satış hatasından kaçının!

Home Right Arrow Bu 8 sosyal satış hatasından kaçının!
kacinmaniz-gereken-8-satis-hatasi-1

1. Sosyal Ağları Tanıtım Kanalları Olarak Değerlendirmek

Sosyal medyada ödemeyle reklam yapmak kolaydır, ancak bu sadece sosyal ağların sunduğu bir özelliktir. Sosyal medya, diğer insanlarla bağlantı kurmak için kullanılmalıdır ve bu kurumsal şirketler için de geçerlidir.

Sosyal medyaya, kişisel bir ağ etkinliği gibi yaklaşın. Sizin ve işinizle tanışmalarından fayda sağlayabileceğinizi düşündüğünüz insanlarla bağlantı kurun. Onlarla ilgilerini çekebilecek konuşmalar yapın. Böylece, bu ilişkileri ve topluluğu onlara satış yapmak için kullanmaya başlayabilirsiniz.

2. Sosyal Satış Eğitimine Yatırım Yapmamak

Ekip eğitimi eksikse, sosyal satış stratejisinden yüksek sonuçlar bekleyemezsiniz. Doğru sosyal satış eğitimi şunları içermelidir:
  • Etkili ve tutarlı kişisel marka oluşturma 
  • Sektörünüzde otorite sağlama 
  • Hedef pazarınızı tanımlama ve araştırma 
  • Zaman içinde ilişkiler kurma ve sürdürme 
  • Hedef kitlenize uygun sosyal içerik oluşturma 
Ekibinizin her platforma geçmeden önce kazançlı bağlantılar kurabilmelerini sağlamak için net bir sosyal satış eğitim süreci oluşturun.

3. Sosyal Satış İçin Dijital Araçları Kullanmamak

Satış hedeflerini %50’den fazla aşan şirketlerin, bunu yapmayanlara göre LinkedIn ağlarını genişletme olasılığı iki kat daha fazla. Peki, dijital araçları kullanarak bu tür başarıları nasıl elde edebilirsiniz?

Çeşitli platformlar arasında içerik paylaşımını basitleştiren araçları kullanarak, yayın yapmak için gereken süreyi azaltarak zamanınızı başka görevlere yeniden yönlendirebilirsiniz. Sosyal satış için profesyoneller, bilgisayarlarına yapışık kalmazlar, bunun yerine işi tamamlamak için yardımcı araçları kullanırlar. 

İşte bu noktada Digitalcake ekibi devreye giriyor. Şirketiniz için sosyal ağlarda gerekli analizleri yapıp satışlarınızı uçuruyoruz.

4. Sosyal Medya Profilinizi Optimize Etmemek

HootSuite’in 2022 Dijital Pazarlama Trendleri’ne göre, internet kullanıcılarının %43.5’i, satın alma kararı verirken çevrimiçi marka araştırması yapmak için sosyal ağları kullanıyor. Bu sebeple, satışlarınızı artırmak için sosyal medya profilinizi görsel olarak çekici ve profesyonel gösteriyoruz. İş profiliniz, marka kimliğini ve sattığınız ürünün kalitesini yansıtmalıdır.

Sosyal satış için potansiyel müşterinin ilk izlenimi genellikle sosyal ağ profillerinizi tıklamak olacaktır. İyi bir ilk izlenim bırakın, çünkü potansiyel müşteriler, sizi takip etmeye değer mi veya ürününüzün yatırılmaya değer olup olmadığına karar vermek için gördükleri şeyi kullanabilirler.

5. Güveni Oluşturmadan Satmaya Çalışmak

Önceki noktayı temel alarak, yeni insanlarla tanışmak için kendinizi ortaya koymak istersiniz ancak bu etkileşimlere satış sunumu ile başlamamalısınız. Tüketicilerin %80’i, satın alma kararlarında “güven”i bir belirleyici faktör olarak kabul eder ve onları uzaklaştırmak istemezsiniz.

Ürün ve fiyatla başlamak yerine, şirketinizi ve çözümlerinizi sunun. Bu etkili bir şekilde yapabilirseniz, teklifinize ilgi duyan insanlara ulaşma şansınızı artırırsınız.

6. Müşteri Adaylarını Yetersiz Araştırmak

Sosyal medya algoritmaları, hedef kitlenizle bağlantı kurmanız için optimize edilmiştir ve hedef kitlenizi daha iyi tanımamak size zarar verebilir. Eğer araştırması yapılmamış bir kitleyi hedeflemeye çalışıyorsanız, zaman ve kaynaklarınızı yanlış kullanıyor olabilirsiniz. Araştırmadığınız bu kitle sizin sosyal satış çabalarınıza düşündüğünüzden daha az açık olabilir ve rakipleriniz hedeflemeniz gereken kişilere sizden çok önce ulaşabilir.

7. Hedef Kitlenizin Sıkıntılarını Ele Almamak

Müşteriler, ürününüzün sürekli sıkıntılarını hafifletebileceğini hissediyorsa; satın alma kararı eğiliminde olurlar. Müşterinizi araştırdıysanız, en büyük sorunlarının ne olduğunu ve şirketin karar vericilerini neyin motive ettiğini bilirsiniz.

Biz de bu bilgiyi kullanarak, sosyal medya kanallarınızda özgün ve özel içerikler oluşturmanıza yardımcı oluyoruz. Profiliniz daha fazla çözüm sunmaya başladıkça, etkileşiminiz olumlu yönde artacaktır.

8. Rastgele İlgisiz İçerik Paylaşımı

Sektörünüzle ilgisi olmayan kişilerle bağlantı kurarak veya LinkedIn gibi sitelerde kendi kişisel sayfanızdaymış gibi gönderiler paylaşarak zaman kaybetmiş olursunuz.

Bağlantılarınız, satın alma yolunun erken aşamalarında kendilerini eğitmek için sizi takip ediyorlar. Sizinle ve şirketinizle tutarlı içeriklerle etkileşimde bulunduklarında, sizi ve şirketinizi güvenilir çözümler için arayacaklardır. Bu yüzden bağlantılarınızı doğru seçin ve şimdilik şakaları veya evcil hayvan fotoğraflarını kişisel hesabınız için saklayın.

Picture of Emirhan Kızıloğlu

Emirhan Kızıloğlu

Yazılım ve pazarlama dünyasındaki gelişmeleri düzenli olarak takip ediyor ve sizinle paylaşıyorum. Alanında uzman ekip üyelerimizle yaptığımız toplantılar sonucunda iş dünyasında faydalı olacak içerikleri size sunuyorum.