3 Adımda başarılı pitching sırları: Canva kurucusu Melanie Perkins’in hikayesi

Home Right Arrow 3 Adımda başarılı pitching sırları: Canva kurucusu Melanie Perkins’in hikayesi
Canva kurucusu Melanie Perkins-1

Melanie Perkins adlı üniversite öğrencisinin hayatı başarılı pitching yöntemleri sayesinde tamamen değişti. Melanie, Mevcut tasarım yazılımlarını kullanırken bir türlü aradığını bulamıyordu. Hepsi ya çok pahalıydı ya çok karmaşıktı ya da öğrenmesi zordu.

Bu yüzden Melanie, Canva adında kullanımı kolay bir çevrimiçi araç oluşturdu. Şu anda 26 milyar dolar değerinde olan Canva, dünyanın en değerli kadın kurucusu tarafından kurulan bir startup’tır. 100 milyondan fazla kullanıcısıyla, Canva’nın en son ve en büyük satın alımı olan Affinity, onu Adobe gibi grafik tasarım devlerine karşı daha da güçlü bir rakip haline getiriyor.

Ancak 2013’e kadar, Melanie’nin fikrini desteklemek için yatırımcıları ikna etmesi imkansıza yakın bir süreçti. 100’den fazla potansiyel yatırımcı ilk pitching sunumunu reddetmişti.

Kırılma anı ise, Melanie’nin hikayesini anlatmak için zamanla test edilmiş bir başarılı pitching formülü keşfettiği zaman oldu: üç perdeli yapı. Melanie normal şartlar altında filmler ve hikayeler ve romanlarda kullanılan bu tekniği pazarlama stratejilerini kullanarak ve pitching sunumuna uyarlayarak milyonlarca dolar değerindeki şirketinin ilk adımını atmış oldu.

Canva kurucusu Melanie Perkins-2

1 Perde 1: Giriş

İlk perde sahneyi kurar: karakterler tanıtılır ve hikâyenin mekânı belirlenir. Bir iş sunumunda veya startup sunumunda, hikâyenin önemli figürlerini vurgular ve onları harekete geçiren tetikleyici bir olay tanıtılır.

2 Perde 2: Gelişme

İkinci perde, eylemin gerçekleştiği yerdir: Kahraman test edilir ve hedefine ulaşmak için zorlukları aşmak zorundadır. İş dünyasında, ikinci perde neden fikrinizin var olması gerektiğini açıklar. Eğer yeterince güçlü bir “neden” sunarsanız, izleyicileriniz üçüncü perdeyi bekleyeceklerdir: “nasıl.”

Canva kurucusu Melanie Perkins-3

3 Perde 3: Sonuç

Üçüncü ve son perdede, kahraman probleme bir çözüm bulur, hayalini gerçekleştirir ve (bu kritiktir) dünyayı daha iyi hale getirir. Bu, ürününüzün, hizmetinizin veya fikrinizin belirli faydalarına odaklanma ve ayrıntılarla izleyiciyi gezdirme zamanıdır.

Melanie’nin erken Canva pitching sunumlarına ne oldu? Ne perde bir ne de perde iki vardı. Çözümle başladı: Canva’nın özellikleri. Ancak birçok yatırımcı grafik tasarım dünyasını anlamıyordu veya nedenin neden önemseneceğini anlamıyordu. Melanie için, yazılımın karmaşıklığından sıkıntı yaşayan insanları anlatmak evrensel bir konuya parmak basıyordu.

Melanie’nin teknik bir geçmişi, işletme derecesi veya Silicon Valley’de bağlantıları yoktu. Şimdi ise milyarlarca para kazanıyor. Muhtemelen harika bir ürününüz veya fikriniz var — ancak eğer hikayenizi anlatamazsanız, kimse dinlemeyecek. Üç perdeli yapı, hikayenizin gücünü fikrinizin gücüyle eşleştirmenizi ve başarılı pitching deneyimleri edinmenizi sağlar. Pitching sunumlarınızı üç perdeli yapıyla güçlendirin!

Picture of Emirhan Kızıloğlu

Emirhan Kızıloğlu

Yazılım ve pazarlama dünyasındaki gelişmeleri düzenli olarak takip ediyor ve sizinle paylaşıyorum. Alanında uzman ekip üyelerimizle yaptığımız toplantılar sonucunda iş dünyasında faydalı olacak içerikleri size sunuyorum.