Melanie, Canva adında kullanımı kolay bir çevrimiçi araç oluşturdu. Şu anda 26 milyar dolar değerinde olan Canva, dünyanın en değerli kadın kurucusu tarafından kurulan bir startup’tır. 100 milyondan fazla kullanıcısıyla, Canva’nın en son ve en büyük satın alımı olan Affinity, onu Adobe gibi grafik tasarım devlerine karşı daha da güçlü bir rakip haline getiriyor.
Ancak 2013’e kadar, Melanie’nin fikrini desteklemek için yatırımcıları ikna etmesi imkansıza yakın bir süreçti. 100’den fazla potansiyel yatırımcı ilk pitching sunumunu reddetmişti.
Kırılma anı ise, Melanie’nin hikayesini anlatmak için zamanla test edilmiş bir başarılı pitching formülü keşfettiği zaman oldu: üç perdeli yapı. Melanie normal şartlar altında filmler ve hikayeler ve romanlarda kullanılan bu tekniği pazarlama stratejilerini kullanarak ve pitching sunumuna uyarlayarak milyonlarca dolar değerindeki şirketinin ilk adımını atmış oldu.
1 Perde 1: Giriş
2 Perde 2: Gelişme
İkinci perde, eylemin gerçekleştiği yerdir: Kahraman test edilir ve hedefine ulaşmak için zorlukları aşmak zorundadır. İş dünyasında, ikinci perde neden fikrinizin var olması gerektiğini açıklar. Eğer yeterince güçlü bir “neden” sunarsanız, izleyicileriniz üçüncü perdeyi bekleyeceklerdir: “nasıl.”
3 Perde 3: Sonuç
Üçüncü ve son perdede, kahraman probleme bir çözüm bulur, hayalini gerçekleştirir ve (bu kritiktir) dünyayı daha iyi hale getirir. Bu, ürününüzün, hizmetinizin veya fikrinizin belirli faydalarına odaklanma ve ayrıntılarla izleyiciyi gezdirme zamanıdır.
Melanie’nin erken Canva pitching sunumlarına ne oldu? Ne perde bir ne de perde iki vardı. Çözümle başladı: Canva’nın özellikleri. Ancak birçok yatırımcı grafik tasarım dünyasını anlamıyordu veya nedenin neden önemseneceğini anlamıyordu. Melanie için, yazılımın karmaşıklığından sıkıntı yaşayan insanları anlatmak evrensel bir konuya parmak basıyordu.
Melanie’nin teknik bir geçmişi, işletme derecesi veya Silicon Valley’de bağlantıları yoktu. Şimdi ise milyarlarca para kazanıyor. Muhtemelen harika bir ürününüz veya fikriniz var — ancak eğer hikayenizi anlatamazsanız, kimse dinlemeyecek. Üç perdeli yapı, hikayenizin gücünü fikrinizin gücüyle eşleştirmenizi ve başarılı pitching deneyimleri edinmenizi sağlar. Pitching sunumlarınızı üç perdeli yapıyla güçlendirin!